Acest proiect se desfășoară în perioada 4 -11 iunie 2021 în Școala Gimnazială nr 1, cu elevii claselor V A, V D, VII C sub îndrumarea profesorilor Bumbea Dana, Oprea Andreea, Palcău Otilia și  Matyas Gabriela .

Acesta presupune desfășurarea unor activități care să identifice copiii care manifestă FOMO, să evidențieze efectele negative asupra sănătății fizice și mentale dar să-i încurajeze totodată pe copii să caute mulțumirea personală cu mai multe activități care nu implică telefon, precum cititul, scrierea într-un jurnal, conversații față în față, activități în aer liber, meditație, sport (apariția fenomenului JOMO-Joy of missing out).

Ce înseamnă FOMO?

FOMO este reprezentată de anxietatea că tu nu faci parte din evenimente, conversații și expe­riențe pe care le trăiesc oamenii din cercul tău social. Se poate manifesta în mai multe situații, printre care:

1.Nu ai conexiune la internet sau baterie la telefon.

  1. Ai prea multe dispozitive și conturi pe mai multe rețelele – care creează senzația că în orice clipă ai putea trece cu vederea un mesaj sau eveniment
  2. Vezi pe ecran că mesajul tău a fost citit, dar totuși nu ai primit încă răspuns
  3. Ai văzut că ai primit un mesaj/ comentariu, dar încă nu ai apucat să îi răspunzi și te temi că acea persoană și-a schimbat părerea despre tine (nu ai fost suficient de disponibil) sau chiar ar putea avea o reacție negativă generată de întârzierea ta de a răspunde (astfel, relația pare compromisă)

Starea de teamă este generată de postări văzute pe rețele de socializare și te face să vrei să urmărești constant toate noutățile prietenilor și să fii mereu disponibil online, pentru cazul în care se întâmplă ceva interesant.

Teama de a rata ocazii de socializare există de sute de ani și afectează azi oameni de toate vârstele, deși nu este prezentă la toți utilizatorii. Aceasta își pune amprenta în mod special asupra Generației Z, unde se poate observa impactul negativ emoțional pe care aceștia îl resimt.

Activitățile pe care le vom desfășura în această perioadă sunt:

  1. JURNALUL MEU DE UTILIZARE A REȚELELOR SOCIALE, care ajută la identificarea emoțiilor pozitive, negative precum și realizarea unei cure de detoxificare digitală pe o perioadă de cel puțin 5 zile;
  1. PROIECT CREATIV PE ECHIPE , care presupune crearea unui slogan pe care să îl transmită colegilor, sub forma unui flyer, poster, mesaj audio sau video.

Cel mai reprezentativ slogan va fi publicat pe site-ul școlii! 😊

SUCCES!